Beveiliging

Er zijn twee verschillende soorten antiviruspakketten. Er zijn betaalde en onbetaalde versies. Het verschil zit hem in de functies. Het onbetaalde antiviruspakket zal uw computer of laptop vaak alleen scannen op malware en virussen. Bij een betaalde antiviruspakket zijn er vaak meer mogelijkheden zoals anti-spam, firewall, beveiligd internetbankieren en ouderlijk toezicht. Ook zal een gratis pakket vervelende reclame tonen. Ze willen dan dat u alsnog de betaalde versie gaat kopen.
Aangezien uw laptop/computer vaak beter beschermd wordt met een betaalde versie, raden wij u aan om toch hiervoor te kiezen.

Bent u op zoek naar een goede antivirusprogramma? Dan adviseren wij u te kiezen voor ESET. ESET wordt door velen gezien als één van de beste antivirusprogramma’s. (Bronnen zijn o.a.: https://kassa.vara.nl/nieuws/welke-antivirusscanner-is-het-best en http://www.topantivirus.nl/consumentenbond.asp). Wilt uw computer/laptop alleen beschermen tegen virussen, spyware of ransomware? Dan kunt u kiezen voor ESET NOD32. Om veilig te bankieren, raden wij ESET Internet Security aan. Wilt u meer informatie over ESET, klik dan op de volgende link: https://www.eset.com/nl/.

Wist u dat dat u ESET ook kan gebruiken voor android? Zo kunt u het tablet- en/of mobielgebruik van uw kind beschermen.

U heeft een melding ontvangen dat uw antivirus over een paar dagen afloopt. Hierbij willen wij u graag helpen. U kunt gewoon telefonisch contact met ons opnemen door te bellen naar 038-3336124. Wij kunnen dan eenvoudig het antiviruspakket voor u verlengen.

Computer

Een trage computer of een computer die vast loopt, kunnen verschillende oorzaken hebben. Om ergere problemen te voorkomen is het altijd belangrijk dat u naar onze winkel belt (038-3336124) om een deskundige ernaar te laten kijken. Wij zullen dan met u meedenken om er achter te komen wat de oorzaak is of oorzaken zijn van uw computer.

E-mail

Als u POP3 gebruikt, komt de mail maar op één computer binnen. Deze optie is toepasbaar op alle mailprogramma’s.
Bij IMAP kun je met verschillende computers/laptops/tablets/smartphones toegang krijgen tot uw mail.

Internet

Controleer eerst of de kabels goed aangesloten zijn. Is dit niet de oorzaak? Zet dan de modem/router even uit. Wacht even 20 seconden en zet hem dan weer aan. Kijk dan nog een keer of u wel of geen internetverbinding heeft. Geeft hij nog geen signaal aan, dan is er iets anders aan de hand. U kunt dan beter contact met ons opnemen door te bellen naar 038-3336124. Wij denken met u mee om een oplossing te bieden.

Laptop

Een trage laptop of een laptop die vast loopt, kunnen verschillende oorzaken hebben. Om ergere problemen te voorkomen is het altijd belangrijk dat u naar onze winkel belt (038-3336124) om een deskundige ernaar te laten kijken. Wij zullen dan met u meedenken om er achter te komen wat de oorzaak is of oorzaken zijn van uw laptop.

Monitor

Zodra u uw monitor gaat aanzetten dan krijgt u de melding ‘’no input signal’’? Heeft u de kabels al geprobeerd of deze goed zijn aangesloten? Kan dit ook niet de oorzaak zijn, dan is het wat anders aan de hand en is het een computerprobleem. Neem dan contact met ons op door te bellen naar 038-3336124. Wij zullen voor u kijken wat het probleem zou kunnen zijn.

Dan is er een kans dat de stroomkabel, die gekoppeld is aan uw computerkast of aan de monitor, is losgeschoten. Controleer of dit het geval is. Zet nu de monitor uit en doe hem dan weer aan. Als het goed is zal het beeld weer verschijnen. Mocht dit niet het geval zijn? Dan is er meer aan de hand. Neem dan contact op met ons door te bellen naar 038-3336124. Wij zullen u dan verder helpen.

Muis/toetsenbord

Bent u aan het typen en er verschijnen opeens rare tekens, zoals ? die verandert in een =.
Dan betekent het dat er ongemerkt de toetsenbordinstelling is veranderd.

Hoe kunt u dit oplossen?
Tijdens het typen is er een grote kans dat u tegelijk op CTRL- en SHIFT-toets gedrukt hebt. Door weer de CTRL- en SHIFT-toets tegelijk in te drukken, moet de toetsenbord weer de oude instellingen aannemen.

Werkt deze oplossing voor u niet? Neem dan contact op met ons door te bellen naar 038-3336124. Dan zullen wij naar het probleem kijken.

Als u een draadloze muis of toetsenbord hebt dan zit er een usb-stickje inbegrepen. Heeft u deze al achter in de computerkast gestopt? Ook kan het zijn dat het toetsenbord of muis niet ‘aan’ staat. Het knopje hiervoor kunt u vinden onder de muis en onder het toetsenbord.
Verder kan het zijn dat de batterijen vervangen moeten worden.
Heeft u dit alles al geprobeerd, maar het toetsenbord of muis werkt nog steeds niet? Dan mag u altijd bellen naar 038-3336124. Wij zullen dan verder met u mee kijken of wij het probleem voor u kunnen oplossen.

Printer

Aangezien er vele oorzaken kunnen zijn is het hierbij beter om gelijk hulp in te schakelen. Dat kunt u doen door te bellen naar onze winkel. Ons telefoonnummer is 038-3336124. Wij zullen de problemen aanhoren en bedenken wat de beste oplossing is. Ook kunnen wij bij u thuis langskomen, zodat wij het probleem kunnen verhelpen.